امروز نشریه‌ی خبری بلومبرگ اعلام کرد که ارزش دارایی جف بزوس مدیر عامل آمازون رای اولین بار از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد. مدیرعامل آمازون پیش از این چند بار در رقابتی با بیل گیتس، صدر فهرست ثروتمند‌ترین فرد دنیا را بین خودشان رد و بدل کرده بودند؛ اما در نهایت این بزوس بود که موفق شد خود را پول‌دار‌ترین فرد جهان معرفی کند. 

جف بزوسعمده دلیل افزایش ثروت بزوس، عملکرد بسیار خوب آمازون و افزایش ارزش سهام این شرکت در سال گذشته بوده است. روز گذشته نیز در جریان رویداد Black Friday، با افزایش قابل توجه سهام آمازون در پی فروش بسیار خوب آن، ثروت مدیر عامل این شرکت برای اولین بار ۱۲ رقمی شد. طبق برخی گزارش‌ها، آمازون روز گذشته نیمی از تمام فروش رویداد جمعه‌ی سیاه را به خود اختصاص داد.

جف بزوس با ثروت خود عموما به سرمایه‌گذاری در کسب و کار‌های مختلفی می‌پردازد. وی در سال ۲۰۱۳ با پرداخت ۲۵۰‌ میلیون دلار نشریه‌ی معتبر واشینگتن‌پست را خریداری کرد. وی هم‌چنین سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در شرکت بلو‌ اوریجین (Blue Origin) و پروژه‌های فضایی آن کرده است و سالانه میلیارد‌ها دلار به آن اختصاص می‌دهد.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات‌ این حجم از دارایی، نحوه‌ی سرمایه‌گذاری و خرج کردن آن است. بزوس نیز ظاهرا در این زمینه با مشکلاتی مواجه شده است و در توییتر با عبارت «درخواستی برای ایده‌ها» تقاضای همفکری کرده است. تا بدین لحظه بیش از ۵۰ هزار پاسخ به درخواست بزوس در توییتر ارسال شده است. برای درک ساده‌تر میزان ثروت بزوس، کافی است بدانید که اگر وی ثروت خود را بین این ۴۷،۷۴۲ نفر تقسیم کند، هر یک صاحب ۲.۱ میلیون دلار خواهند شد!