بعضی از کارها هست که نباید در لینکداین انجام بدین

خانم کیم براون دستیار مدیر بخش خدمات حرفه ای دانشگاه سیراکیوز است او روزانه وقت زیادی رو صرف مطالعه و بررسی پروفایل های لینکداین افرادی میکنه که یا متقاضی کار هستند و یا از دانشجویان دانشگاه سیراکیوز 

کار خانم براون اینه که به افراد کمک کنه که بتونن راهی مطمئن برای پیدا کردن کار از طریق لینکداین پیدا کنند و پروفایلشون کمتر نقص و ایراد داشته باشه

 در این مقاله سعی شده به اشتباهات رایجی اشاره بشه که طی سالهای فعالیت حرفه ای ، خانم براون مشاهده کردند

١-پروفایل هایی که غالباً مملو از غلط های املایی هستند


اکثراً شاهد این هستیم که نام شرکت ، عنوان شغلی و یا حتا در نام پروفایل هم این اشتباهات املایی وجود

دارن متاسفانه لینکداین امکان تصحیح املاء رو نداره ولی امروزه اکثر مرورگرهای اینترنت درشون این امکان وجود داره و میشه از امکان اونها بهره برد اما نکته مهم اینجاست که در هر صورت شما باید موقع وارد کردن اطلاعات خودتون دقت لازمه رو داشته باشید و با وسواس تمام پروفایلتون رو تکمیل کنین

به پروفایل لینکداین خودتون به چشم یه رزومه چاپی حرفه ای نگاه کنین و هول هولکی و بی دقت ازش نگذرین

٢-کسانی که در پروفایل هاشون عکس مناسب ندارند

 

 اضافه کردن عکس مناسب در پروفایل لینکداین میتونه یه دنیای متفاوتی رو برای استخدام کننده رقم بزنه

مراجعه کنندگان به پروفایل هایی که دارای عکس نیستند یا عکس نا مناسب دارند کمتر دقت میکنن و این باعث میشه که نرخ کلیک کمتری رو هم داشته باشند 

باید دقت کنین که خود لینکداین طبق آمارهاش میگه پروفایل هایی که عکس مناسب دارند ١٤ برابر پروفایل های عادی و بدون عکس بیشتر مورد توجه قرار می گیرند

٣-کسایی که در پروفایل هاشون عکس دارن اما یا قسمت عمده ای از اون متعلق به شخص دیگریه و یا حتا افتضاح تر از این

 

خانم براون میگه : فیسبوک رو با لینکداین اشتباه نگیریدفیسبوک فضایی برای گذاشتن عکس های شخصیه اما لینکداین فقط برای عکس های حرفه ای و کاریه

خانم براون به یاد میاره زمانی که یه دانشجو با کلی نا امیدی اومده بود سراغش و دنبال کار میگشت وقتی که پروفایل لینکداین اون دانشجو رو دید متوجه شد که یه عکس از خودش تو یه مهمونی در حال رقص ( رقصی معروف به رقص جوجه ای ) گذاشته ! و

همچنین خانم براون میگه اغلب میبینه افراد عکس های پروفایل خودشون رو با مدل صورت اردکی میزارن که این خودش یکی از همین دست فجایع خواهد بود

متاسفانه ورود به لینکداین از طریق فیسبوک این عواقب رو داره و بهتره که مسیر هایی ورودی تون از هم جدا باشه 

 

 

 

 

٤-نداشتن عکس و یا هر مورد جذاب دیگه در کاور زمینه پروفایل

 اکنون نوبت اینه که یه عکس جذاب برای زمینه صفحه پروفایل انتخاب بشه این عکس میتونه تاییدی باشه به توجه بیشتر دیگران به پروفایل شما 

مناسب تر اینه که این عکس تصویری شفاف از شما و هویتتون رو ارایه کنه خیلی باید دقت کنید که عکس دِفرمه ، پیکسل پیکسل نباشه و تو اون فضا خوب به نظر برسه یه نکته ای که خیلی مهمه اینه که بدونیم لینکداین فقط یک اسم معمولی نیست

لینکداین توجهات ویژه ای رو میطلبه و به خصوص افکت های تصویری  در پروفایل نقشی مهم رو در این بین ایفا میکنن 

٥-استفاده بدون دقت از هِدلاین در پروفایل 

اکثراً در هِدلاین ها شاهد این هستیم که افراد مینویسن دانشجوی فلان دانشگاه و یا حتا متخصصینی که دنبال کار هستند از تیتر شغل قبلیشون استفاده میکنن فضا برای نوشتن اینجور چیزا تو لینکداین فراوان یافت میشه و نیازی به نوشتن اینا در هِد لاین نیست

 خانم براون میگه اصلاً برام قابل درک نیست و نمیتونم بفهمم که چطور میشه یه نفر دنبال کار بگرده و توی هِد لاینش تیتر های تاریخ مصرف گذشته داشته باشه 

بطور مثال یه دانشجو میتونه بنویسه " کارشناس تبلیغات دانشگاه فلان که تجربه ای در مشاغل بدون انتفاع داشته " و یا برای شخصی که دنبال کار می گرده میتونه بنویسه " متخصص با تجربه تبلیغات که به دنبال فرصت های جدید شغلی در مراکز فن آوری پزشکی می گرده " شاید واستون سوال پیش بیاد که تجارب کاری سابقتون چی میشه و جواب اینه که همه اونها در قسمت تجربه ها واقع در پروفایل لینکداین قرار میگیرن 

٦-نباید از طریق گروه های لینکداین با افراد ارتباط مستقیم برقرار کنید

 

لینکداین میتونه بهترین ابزار برای ارتباطات شبکه ای باشه اما اینکه شما به افرادی که اصلاً نمیشناسین بخواین پیغام بدین اصلاً کار خوبی نیست و جزو حرکت های نسنجیده محسوب میشه باید سعی کنید با افرادی در گروه ها ارتباط برقرار کنید که جزو شبکه خودتون هستند و اجتناب کنید از اینکه به کسی که هیچ شناختی ازش ندارین پیغام بفرستید همیشه در انتخابتون دقت کنید و بدونید که به چه کسی پیغام میدین لینکداین برای این مساله محدودیت هایی هم داره ، به خصوص برای افرادی که پیغام های زیادی رو میفرستن که بی پاسخ میمونه اجرای این قوانین رو خیلی خیلی سفت و سخت تر خواهد گرفت 

بعنوان مثال : اگر شما در زیر شاخه های دانشگاه سیراکیوز هستید بهتره که به افرادی که از دنبال کنندگان اون مجموعه هستند پیغام بدین این خیلی جالب نیست که کورکورانه و به صرف گسترش افراد شبکه تون درخواست ارتباط و پیغام بدین 
از اینجا میتونید قوانین کمکی لینکداین رو در این خصوص مطالعه کنید 

٧-اگر پیغام دعوت به برقراری ارتباط رو شخصی سازی نکنید

 وقتی که شما برای اولین بار می خواین که با شخصی در لینکداین ارتباط برقرار کنید سعی کنید به هیچ وجه از پیغام های عمومی پیش فرض لینکداین استفاده نکنیدپیغامی که میگه " من مشتاقم تا شما رو به شبکه حرفه ای لینکداین خودم اضافه کنم " با یه مقدار وقت گذاشتن و ساختن یه جمله جذاب و متفاوت خیلی جواب بهتری میگیرین و احتمال دادن پاسخ مثبت به درخواست شما هم بالاتر میره و شخصیت اسپمی به خودتون نمیگیرین

 یادتون نره که از دروغ گفتن در این رابطه که طرف رو از کجا میشناسید به شدت پرهیز کنین چرا که همین دروغ ممکنه شانس شما رو برای عدم ارتباط گارانتی میکنه  

٨-استفاده از تلفن های هوشمند برای کار با لینکداین

 لینکداین در حال حاضر شامل یه مجموعه از اپلیکیشن های کاربردیِ و گل سر سبد اینا هم همین اپلیکیشن معروف برقراری ارتباطِ که فقط با یه کلیک امکان ارتباط برقرار کردن رو مهیا کرده 

اما متاسفانه تو اپلیکیشن شما نمیتونین پیغام هاتون رو شخصی سازی کنید و این نقص بزرگیه

خانم براون میگه : افراد زیادی به من میگن که ما درخواست برقراری ارتباط رو برای افراد زیادی فرستادیم اما چون تو اپ این امکان نبود بی خیالش شدیم و من به اونها میگم که این عذر بدتر از گناهِ چرا که باید گوشی رو کنار بزارین و برین سراغ کامپیوترهای شخصیتون و از اون طریق ارتباط برقرار کنین اما ناگفته نمونه داشتن این اپ برای یه جاهایی هم خیلی خوبه و اونم زمانیه که شما با شخصی حضوری اشنا میشین و در همون لحظه بدون اینکه نیاز باشه بهش یه پیغام مناسب بدین با یه کلیک ساده اضافه اش میکنین به شبکه حرفه ای خودتون

 فقط اینم فراموش نکنین که استفاده از کیبورد های کوچک تلفن های هوشمند یکی از عامل های بزرگ غلط های املایی هستش 

 

٩-نداشتن یه آدرس سر راست و مشخص در لینکداین 

 

خانم براون میگه : یه روز رئیس توسعه کسب و کار یه شرکت بزرگ با من تماس گرفت وقتی آدرس لینکداینش رو نگاه کردم دیدم که این آقای رئیس آدرس پروفایل لینکداینش رو با امضای نام و یه سری شماره همراه کرده که خودش فکر میکرد خیلی حرکت عالی و جذابیه آدرسش این بود URL:[ Joe]-[Smith]-8346974

اما من فکر نمیکنم این نوع نگارش خوب باشه و خیلی هم وحشتناکه 

بهتره که آدرس پروفایل خودتون رو شخصی سازی کنین برای این شخصی سازی روی گزینه ویرایش پروفایل کلیک کنین و بعد هم روی چرخ دنده کنار آدرس پروفایل فعلی خودتون

 از اونجا هدایت میشین به بخش سمت راست صفحه که به شما اجازه تغییر به آدرس شخصی رو فراهم کرده 

پیشنهاد میکنم حتماً از نام و نام خانوادگی خودتون یا نام مستعارتون استفاده کنین

١٠-خسته نشین از پُر کردن فرم بسیار مهمه خلاصه وضعیت کاری 

نوشتن خلاصه وضعیت یا همون سامِری در پروفایل لینکداین اوجب واجبات است :))به خصوص اگه دنبال این باشین که در نتایج جستجوها در صدر قرار بگیرین

تو نوشتن این خلاصه از کلید واژه هایی بهره ببرین که یا مستقیماً با کار فعلیتون ربط داره و یا در آینده می خواین اون رو انجام بدین سعی کنین طوری مطالب رو بنویسین که وقتی مدیران تامین منابع انسانی شرکت ها به پروفایل شما سر بزنن از میزان قریحه و نگاه رو به آینده ی شما مطلع بشن 

١١-یا با پشتکار پی گیر پروفایلتون نیستین یا وقتی کسی هم از پروفایلتون دیدن میکنه ازش بهره برداری نمیکنین 

هر کاربر در لینکداین می تونه از مشاهده شدن پروفایلش مطلع بشه غیر از اینکه تنظیمات رو دست کاری کنین و این محدود سازی هم باعث میشه شما نفهمین دقیقاً کی از پروفایل شما دیدن کرده و هم باعث میشه افراد نتونن ببینن که شما به پروفایلشون سر زدین

 خانم براون میگه : داشتن آگاهی خیلی ارزشمنده ، پس این ارزش رو از دیگران دریغ نکنیم 
حالا البته این وسط یه سری مسائل هم هست که عدم توجه به اونا هم میتونه مخرب باشه 

مثلاً شما دنبال کار میگردین و طی ٢ هفته ٥٩ بار پروفیل یه بنده خدایی رو زیر و رو کردین خوب اینجا دیگه بهتون توصیه نمیکنیم که خودتون باشین بهتره که با نام مستعاری چیزی به اونجا سر بزنین چون واقعاً حرکت خوبی نیست و ما توصیه نمیکنیم اما یادتون هم باشه اگه احساس تمایل شرکت یا شخصی رو به پروفایل خودتون دیدین که از قضا دنبال استخدام کردن هم میگردن ، شروع یه ارتباط باهاشون خالی از لطف نیست 

١٢-وقتی نتونید بخش های مختلف پروفایلتون که در قسمت های مختلف تعبیه شدن رو تکمیل کنین

باید توجه کنید که فقط دقت کردن به بخش خلاصه وضعیت کاری نیست که مهمه بلکه شما باید به صورت داوطلبانه قسمت های تجارب ، تیتر های مشاغل قبلی ، افتخارات کسب شده ، پروژه هایی که در اونها فعال بودین و .... رو در پروفایل لینکداین خودتون تکمیل کنید

 متاسفانه اکثر پروفایل ها از روی بی حوصلگی فقط با یه متن بلند بالا پُر میشن که خوندن اون متن هم قطعاً خارج از حوصله همه است

اما میتونین با تقسیم کردن صحیح همین متن در بخش های مشخص که از قبل در پروفایل تعبیه شدن باعث بشین راحت تر خونده بشن و به طبع باعث افزایش ارزش پروفایل شما هم خواهد شد

نگران این نباشین که وقتی متنتون پراکنده بشه تو این باکس ها از نظر ها پنهان بمونه بلکه به راحتی میتونین اون باکس رو انتخاب کرده و بکشیدش ( دِرَگ کنید  ) بالای عنوانه کم اهمیت تر قرار بدید

 مثلاً اگه برای شما مهمه که کسب مدرک جدید و یا گذروندن یه دوره تخصصی رو واضح تر و جلوی چشم تر قرار بدین بهتره که با دِرَگ کردن بخش پروژه ها به بالای بخش تجارب این مهم رو به نفع خودتون تغییر بدین 

١٣-تایید نشدن لیست مهارت ها در لینکداین 

می دونیم که لینکداین یه مجموعه خیلی کامل از مهارت های مختلف رو در بانک اطلاعاتی خودش در نظر گرفته با وجود این مهارت هاست که افراد راحت تر در جستجو ها همدیگرو پیدا می کنن اما طبق معمول یه نکته مهم هم اینجا هست و اونم اینه که موقع تایپ کردن کلمات باید اجازه بدین ابتدا سیستم تشخیص کلمه ی لینکداین بشناسه اون کلمه رو و بعد تاییدش کنید تا اضافه بشه به لیست مهارت هاتون و همچنین تو این قسمت شما می تونین اجازه بدین افراد مهارت های شما رو تایید کنن که این خودش باعث اعتماد بیشتر افرادی میشه که به پروفایل شما سر میزنن 

١٤-نداشتن یه توصیه نامه ی باورکردنی 

قطعاً داشتن توصیه نامه از دیگران در پروفایل لینکداین خیلی چیز خوبیه

 اما نه هر توصیه نامه ای 

یه توصیه نامه قدیمی و کم ارزش چطور میتونه به کارمون بیاد ؟

 توصیه نامه باید از یک فرد معتبر و قابل اعتماد بر اساس شرایطه مختص شما نوشته بشه 

اکثراوقات توصیه نامه ها عمومی و کم اهمیت هستند

بعنوان مثال " آلیسون یه دستیار خوب در شرکت ما بوده اون خیلی فرد سختکوش ، فوق العاده و بی نظیریه ! " خوب پس بقییه جزئیات چی میشن ؟

 مثل مدت زمان همکاری در یه پروژه و یا خصایص منحصر به فرد شخص در زمان فعالیت کاریش 

باید مطمئن بشید افرادی که براتون توصیه نامه مینویسن طوری باشه که نشه از اون برای همه افراد استفاده کرد

منحصر به فرد بودن مهمترین قسمت یه توصیه نامه است 

 

برای داشتن یه توصیه نامه بدرد بخور از رئیس یا سرپرست کارهای قبلیتون بخواین که براتون بنویسن

 خجالت رو بگذارین کنار

از طریق منوی

PRIVACY AND SETTINGS

برین به قسمت

PROFILE

در اون قسمت یه لینک میبینین به نام

MANAGE MY RECOMMENDATION

و در اون قسمت شما میتونین درخواست کنین براتون توصیه نامه بنویسن

 از این بخش حتماً استفاده کنید

١٥-اشتراک نگذاشتن عکس ها ، پُست ها و یا حتا عدم به روز رسانی کارهای در حال انجام و یا سابقتون

 اگه تصمیم ندارین پروفایل خودتونو در لینکداین تکمیل کنین بهتره کلاً دور لینکداین رو خط بکشید

" سکوت خبری در بخش خوراک خبری خودش یه خبر بده ! " 

لینکداین باعث شده بیش از پیش شما بتونین فضایی برای حفظ اطلاعات حرفه ای تون و به روز نگه داشتن اونها داشته باشین برای خودتون هدف گذاری کنید که اطلاعات جدیدی رو با دیگران به اشتراک بگذارین برای این کار میتونین از رویدادهایی که توش فعالیت داشتین عکس بگرین و آپلود کنین  یا میتونین زیر پُست دیگران کامنت بگذارین تا با این کارا بیشتر دیده بشین

 فقط نظم تو این قسمت خیلی مهمه اگه فعالیتتون دائمی و مستمر نباشه ارزش زیادی نداره

 اگر هم میخواین جا پاتون رو تو لینکداین سفت کنین بهتره که مقاله یا ترجمه منتشر کنین و تو موضوعاتی ورود کنین که به نوعی با شغل و تخصص شما مرتبط باشه

این شکل کارها خیلی شیک شما رو مقابل دیدگان همه قرار میده 

١٦-عدم ارتباط قوی و تنگا تنگ با افراد شبکه خودتون 

میدونین بازاریاب های تنبل شبکه چه آرزویی دارن ؟؟ 

در ارتباط بودن

 لینکداین بهترین فضا رو برای این بخش هم در نظر گرفته زیر قسمت

CONNECTION

یه فضایی تعبیه شده که افراد به هم شغل جدید رو تبریک میگن ، سالروز رفتن به سر کار حال حاضر رو به همچنین و یا حتا نقل مکان ها از شهری به شهر دیگه رو مطلع میشن و واکنش نشون میدن نسبت به این اتفاق 

اینجا هیچ بهانه ای وجود نداره که شما نتونین در ارتباط باشین و یا تحت الشعاع یه چشم انداز غلط بخواین این مساله مهم رو نادیده بگیرین 

١٧-وقتی که یه برنامه یادآوری برای ارتباط مجدد ندارید 

هر زمان که در لینکداین با شخصی وارد ارتباط شدین یادتون باشه که عادت سرک کشیدن به پروفایلش رو فراموش نکنید ! به قسمت

RELATION TAB

توی پروفایلش برید و این عادت خوب سرک کشیدن رو تکرار کنین  

شاید واستون سوال شده چطور میشه سرک کشیدن یه عادت خوب باشه 

نوشته های زیر رو با دقت بخونین ، منظورم رو متوجه میشین 

شما میتونین یادداشت هایی از علایق طرف مقابل رابطه تون رو ، اطلاعاتی در مورد نحوه اولین ملاقاتتون و محلش  یا حتا یادآوری کننده رو طوری تنظیم کنین که مثلاً توی یه ماه ، دو هفته یا حتا یه سیکل زمانی منظم بهتون یادآوری کنه که ارتباط برقرار کنین جالبه نه ؟ "

هول نشین ، فقط خودتون میتونین اینها رو ببینین " 

١٨-عدم انتقال مخاطبین

   تو لینکداین یه راه ساده و کاربردی وجود داره و اونم اینه که مکالمات و یا مخاطبینتون رو جایی ذخیره کنید و حتا زمانی که به اکانت خودتون هم دسترسی ندارین از این اطلاعات استفاده کنین
می تونین یه لیست کامل از مخاطب هاتون رو در یه پوشه خروجی برای نرم افزار اکسل از اسامی اونها ، عنوان شغلی و آدرس ایمیلشون منتقل و ذخیره کنین واسه این کار به قسمت

CONNECTION TAB

برید و روی علامت چرخ دنده در گوشه راست کلیک کنین و بعد گزینه

LInkedIn CONNECTION

که زیر قسمت

ADVANCED SETTINGS

قرار گرفته رو کلیک کنین تو این قسمت پوشه های مختلفی واسه انتقال وجود دارن و انتخاب با خودتونه

 خانم براون معتقده که این یکی از بهترین لحظاتیه که در مدرسه لینکداین هر فرد میتونه تجربه کنه

١٩-زمانی که از گزینه پیدا کردن هم دانشگاهی ها ( فارغ التحصیلان ) استفاده نمی کنید

به تازگی لینکداین روشهای پیدا کردن افرادی رو که با شما توی یه دانشگاه بودن رو آسونتر و به عبارتی شفاف تر کرده میتونین تمام افرادی رو که در دانشگاه شما ، رشته به خصوص تحصیلی و یا حتا در سال تحصیلی مشابه شما بودن رو پیدا کنین خیلی جالبه که حتا میشه توی گزینه هاش یافت که در یه شرکت به خصوص چند نفر از هم دانشگاهیاتون مشغول کار هستن یا بودن این یه امکان بی نظیر برای ساختن یه ارتباط جدید ، ارتباط مجدد

((:و یا حتا تجدید میثاق با هم دانشگاهیاتونه 

اینم یه مورد مازاد که جزو اشتباهات نیست و بعنوان راهکار ارایه شده  چطور از ابزار جستجوی پیشرفته برای شکار یه موقعیت شغلی جدید استفاده کنید 

شاید این روش خیلی براتون جذاب نباشه اما بدونین وقتی از قسمت جستجوی پیشرفته استفاده میکنین ، فرصت های شغلی متناسب با تخصص خودتون رو میبینین به جای اینکه با پایگاه داده وسیع و عمومی لینکداین مواجه بشین تو این قسمت به جای جستجوی اسامی یا شرکت ها ، میتونین از مزایای کلید واژه های مختلف ، صنایع ، موقعیت ها و یا موارد خیلی بیشتر بهره ببرین این امکان وجود داره که جستجوهاتون که بر اساس شغل مورد علاقه تون یا حتا درخواست هایی که فرستادین رو ذخیره کنین که بعداً دوباره برید سراغشون .