استیو بالمر همواره علاقه داشته تا یاهو را از آن و مایکروسافت خود کند. در سال ۲۰۰۸، او پیشنهادی برابر با ۴۵ میلیارد دلار به مدیران این شرکت می دهد اما مدیر عامل آن زمان یاهو، Jerry Yang، به همراه هیئت مدیره این شرکت اذعان می کنند که بالمر ارزشی بسیار پایین برای یاهو تایین کرده. در نهایت، خوشبختانه استیو بالمر نتوانست یاهو را نیز به چنگ آورد.

یاهو در پی پیشنهاد بالاتری بود اما مایکروسافت حاضر به پرداخت مبلغ بیشتری نشد و در نهایت نیز این داد و ستد نا تمام باقی ماند. در صورتی که این دو کمپانی با یکدیگر ادغام می شدند، قادر می گشتند تا با کمک هم به یک ماشین جنگنده در برابر گوگل بدل شوند. حال یاهو صرفا ارزشی برابر با ۳۶ میلیارد دلار دارد.

در سال ۲۰۰۶، یاهو تلاش می کرد تا فیسبوک را با رقمی معادل یک میلیارد دلار تصاحب کند. در آن زمان، شبکه اجتماعی یاد شده صرفا در حال رشد اولیه بود و گفته می شود مارک زاکربرگ نیز تقریبا این قرارداد را قبول کرده.

در آن زمان اما آقای Terry Semel، مدیر عامل وقت یاهو، در لحظه آخر تصمیمش را عوض می کند و پیشنهاد یک میلیارد دلاری را به ۸۵۰ میلیون دلار تقلیل می دهد و مارک زاکربرگ نیز از امضای قرارداد سر باز می زند. اکنون،‌ فیسبوک ارزشی برابر با ۲۵۰ میلیارد دلار دارد.

در میان جدیدترین شایعات، باز هم نام مایکروسافت دیده می شود. این شرکت در ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی پیشنهاد خرید Salesforce را با مبلغ ۵۰ میلیارد دلار به مدیر عامل این کمپانی ارسال کرده است. در این میان گفته شده که شرکت های دیگری نظیر اوراکل، SAP و گوگل نیز در میان لیست خریداران Salesforce حضور داشته اند.

ارک بنیوف، مدیر عامل Salesforce اما رقمی معادل ۷۰ میلیارد دلار را طلب کرده و پس از آن نیز،‌ هنوز هیچ یک از شرکت های علاقه مند به این خرید بزرگ،‌ دیگر به سراغ Salesforce نرفته اند. بر اساس گزارش تحلیلگران، Salesforce اکنون ارزشی برابر با ۴۵ میلیارد دلار دارد و انتظار می رود در سال جاری، درآمدی شش میلیارد دلاری کسب نماید.

اسیتو جابز پیشتر تلاش نموده بود تا دراپ باکس را تصاحب کند اما مدیر این سرویس،‌ Drew Houston به او گفته بود که هیچ برنامه ای برای فروش آن ندارد. سپس،‌ جابز به او می گوید: «آنچه تو داری، صرفا یک قابلیت است [که می تواند در آیفون ظاهر شود] نه یک کمپانی.»

دراپ باکس اما به کار خود ادامه داد و اکنون نیز یکی از بزرگ ترین کمپانی های فعال در زمینه ذخیره سازی اطلاعات کاربران است و ارزشی برابر با ۱۰ میلیارد دلار دارد. اپل البته از سوی دیگر،‌ سرویس خود به نام «آی-کلاود» را به محصولاتش آورد.

در سال ۲۰۱۲، فیسبوک تلاش کرد تا «اسنپ چت» را با پرداخت ۳ میلیارد دلار از آن خود کند. مارک زاکربرگ البته کوشیده تا Evan Spiegel، مدیر این شبکه اجتماعی را به شکلی عجیب ترغیب به فروش این سرویس کند. در آن زمان وی به Spiegel می گوید که فیسبوک می خواهد یک سرویس کاملا مشابه با اسنپ چت به نام Poke را ارائه دهد و همین امر به مرور زمان موجب کنار گذاشته شدن اسنپ چت از سوی کاربران خواهد شد. Poke را البته می توان در زمره شکست های آقای زاکربرگ جای داد.